måndag 22 augusti 2011

På andra sidan jorden!


Australien är annorlunda! Dels så kör man på fel sida och varje gång jag hoppar in i passagerarsätet så saknar jag pedalerna och ratten framför mig. Solen går dessutom åt fel håll har kommit till min kännedom ganska nyligen. Innan ni säger att jag är dum så är det inte för att jag inte fattar grejen utan för att jag aldrig reflekterat över saken. Solen går alltså upp i väst, står i syd och ner i öst. Hur underligt är inte det på en skala, vi är upp och ner!
Frågan är ju också vad det är de pratar för språk. Blanda ihop amerikanska med brittiska och uttala o som u blandat med ö så får vi australiensiska. Det är inte alltid lätt att hänga med. Allt är dessutom straffbart med böter!

Här bjuds det i alla fall på sjukt varmt väder och glassig skidåkning. Första hopp passet avklarat idag och som vanligt var den första bakåtvolten lite pirrig men lika enkelt överstökad. Sedan flöt det bara på!

Imorgon blir det en dag med vila! Då står det golf på schemat vilket kommer bli min livs första runda någonsin. Blir nog en del jobb på mina attitydsproblem som kommer uppstå redan efter första hålet om jag känner mig själv rätt. ”Vara bäst på allt så fort som möjligt” är mitt motto som inte alltid fungerar lika bra! Med andra ord kommer det bli väldigt bra träning för mig.
 Hasta luego!!
Martina

1 kommentar:

  1. Bra och skoj att läsa. Har länkat din blogg till skidor.com. Hoppas det är ok.
    Ha det gott! /Anna-Karin

    SvaraRadera