tisdag 23 augusti 2011

Vila med golf!


Mina damer och herrar, jag har spelat golf. Tidigare i mitt liv har jag sagt till mig själv att "Det blir inget! Jag ska aldrig spela golf" Men nu har jag gjort det och det var, hör och häpna, riktigt kul! 
Martinas första svingar!

Jag gick alltså min livs första golfrunda! Vi spelade i lag om två eller tre. Alla fick slå ut varsin boll och fortsätter sedan från den boll som kommit längst vilket ledde till att mina dåliga slag inte ränkades på samma sätt som om jag hade spelat själv. Detta upplägg KAN ha varit en anledning till att jag höll mitt goda humör hela rundan trots alla mina luftsvingar!

 Att spela golf i Australien är lite som att gå på zoo! Kängurus och Myrpiggsvin är uppenbarligen inga ovanligheter!
Myrpiggsvinet som inte riktigt vill vara med!
Vi spelade golf i stort sett hela dagen och jag blev bättre. På de första nio hålen fick jag till kanske tre bra träffar på sin höjd av 44. De senare nio hålen fick jag till i alla fall 10 slag av 47. Men puttningen var nog det jag var bäst på så jag kanske får hålla mig på minigolf banorna i fortsättningen.Vi blev i alla fall klara precis vid solnedgången, då hoppade kängurus fram!
Imorgon drar vi upp på berget igen och tillbaka till jobbet!
Hej svej!
Martina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar