torsdag 29 september 2011

Svamp och bilmek!

Morgonträning ute på bosön startade gårdagen, med skön träningsvärk från testerna dagarna innan var det skönt att nöta lite lyftarteknik.

Efter det bar det av ut i skogen igen! Hur tamt det än låter så är faktiskt min hobby att plocka svamp. Med mig hade jag kumpanen Vera som hjälpte till att tömma skogen för det var precis vad vi gjorde! Jag fick min korg helt full åter igen och Vera fick med sig en ica-kasse och lite till!

Förra gången jag var ut och plockade svamp pajjade min bil, den passade vi på att plocka upp och köra in i gör-det-själv-hallen på macken för att byta den bakre ljuddämparen. Det var lättare sagt än gjort, vi slet livet ur oss i lite över en timme för att sedan konstatera att det skulle krävas ytterligare krafter för att slutgöra jobbet så vi fick lämna nya dämparen på utan att koppla ihop hela avgassystemet igen! Men hem kunde jag köra i alla fall!

Kvällen bjöd i alla fall på falukorv, makaroner och idol, hur ovanlig är jag?

Tjolahopp!!
Marta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar